Üzletszabályzat

I. Cégadatok:

Név: Halcatraz Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (SZOLGÁLTATÓ)
Rövidített név: Halcatraz Kft.
Székhely: 4400 Nyíregyháza, Ószőlő u. 19. 1. em. 2.
Cg.: 15-09-068971
Adószám: 13216267-2-15
Bankszámlaszám: 10300002-27003185-00003285
Cégjegyzéket vezető törvényszék: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága


A Cég telephelyei:

1.4400 Nyíregyháza, Bujtos u. 46.

Mintabolt: Halcatraz Horgászbolt
Címe: 4400 Nyíregyháza, Bujtos utca 46.
Webáruház címe: www.halcatraz.hu
Telefon: +36 20 414 1449
E-mail: info@halcatraz.hu


Nyitvatartási idő

hétfő-péntek: 09:00-18:00
szombat: 08:00-14:00
vasárnap: zárva


Az Eladó tárhely-szolgáltatójára vonatkozó információk:

Tárhely-szolgáltató neve: Compose-IT Kft.
Tárhely-szolgáltató címe: 1116 Budapest, Sztregova utca 1.
Tárhely-szolgáltató telefonszáma: +36305255089
Tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@composeit.hu

 

II. A megrendelés menete

A Szolgáltató által üzemeltetett webshop magyar nyelvű. A megrendelést követően elkészített Szerződés nyelve: magyar.

1. Rendelések feladása kettő módon lehetséges.

1.1. Elektronikus úton, interneten keresztül a www.halcatraz.hu webcímen.

A Megrendelő tetszés szerint kiválaszthatja a honlapon található, megvásárolni kívánt terméket.

Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni, a "Kosárba rakom" gombra kattintva, kezdeményezheti az áru vásárlását. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezésben a Szolgáltató minden alkalommal 1 db-ot ajánl fel. A következő ablakban, a Megrendelő eldöntheti, hogy további termékeket választ, vagy véglegesíti a megrendelését.

A kosár tartalma böngészés közben bármikor megtekinthető, változtatható, törölhető. Ha a Megrendelő törölni kívánja a megrendelés bármelyik elemét, akkor a képernyő felső részében található kosár ikonra kattintva a törölni kívánt termék melletti "X" (törlés) ikonnal van lehetősége. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket rendelhet meg. Mindaddig nem kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg a Megrendelő nem véglegesítette a kosár tartalmát, azaz a megrendelését.

A megrendelés leadása előtt a Megrendelő köteles leellenőrizni a szállítási címet, majd a tovább gombra kattintva kiválasztja a szállítási módot. A tovább gomb segítségével kiválaszthatja a fizetési módot. A legutolsó oldalon a rendelés feladása ablakban véglegesítheti a megrendelést, a Szolgáltató munkatársának üzenhet a szállítással és rendelésével kapcsolatban. A megrendelés véglegesítésével a Megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezik.
A megrendelés véglegesítésekor a Szolgáltató email-en küld a Megrendelőnek egy visszaigazolást vásárlási szándékáról és hétköznapokon hétfőtől péntekig 48 órán belül a Szolgáltató munkatársa felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot. Hétvégi valamint munkaszüneti napokon a Megrendelőt -a webáruházban feladott megrendelését követő első 2 munkanapon azaz hétfőn vagy kedden- a Szolgáltató munkatársa megkeresi, és egyezteti vele a kiválasztott termékeket, kiszállítási címet és időpontot.


1.2. Elektronikus úton, az info@halcatraz.hu elektronikus levelezési címre küldött üzenettel.

A levélben fel kell tüntetni a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő (címzett) pontos nevét, a kézbesítési helyet (irányítószám, település, utca, házszám megjelölésével); a megrendelő telefonos elérhetőségét; a megrendelni kívánt termék pontos megnevezését; a megrendelni kívánt termék darabszámát.

A megrendelés leadását követően munkatársunk –az előbb kifejtettek szerint- felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot.


2. A Halcatraz Kft. –megrendeléssel kapcsolatos felelőssége:

A megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve bármely egyéb, ebből adódó problémáért, hibáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.


3. A vételár meghatározása, fizetés teljesítése:

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

A Szállítási költség Magyarország területén belül az alábbiak szerint alakul:

Vásárlás összege:

3.000- 14.999,-Ft         online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel:                                      1.490Ft

3.000- 14.999,-Ft         online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel GLS csomagpontra:    1.190Ft

3000-14.990,-Ft online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel MPL házhozszállítással: 1.990Ft

14.999,-Ft felett           online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel:       INGYENES - költségmentes (átvállaljuk)

Az utánvétellel rendelt csomagok készpénzkezelési költsége egységesen 390 Ft.

Egyes túlméretes termékekre csomagolási költség kerül felszámításra. Ezek a termékek a 2 részes 3.90-es horgászbotok. Csomagolási költség 1490Ft.


Személyes átvétel esetén szállítási díj nem került felszámolásra.

A Szolgáltató túlméretes termék esetén csomagolási költséget számít fel.

  1. Amennyiben a Szolgáltató. minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére (különös tekintettel, de nem kizárólagosan a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra), akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem a megrendelést követően felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
  2. Fizetés feltételei: A leadott megrendelést vagy rendeléskor bankkártyával, vagy a csomag kézhezvételekor, utánvétellel, a kézbesítőnek, illetve személyes átvétel során a Szolgáltató munkatársának fizeti. A vételár mindig a megrendelt áru mellett feltüntetett fogyasztói ár, amely tartalmazza az áfá-t.
  3. Akciós időszak: A Szolgáltató esetenként akciós időszakokat hirdet az egyes termékekre vagy a teljes árukészletre. Ilyen esetekben csak az akciós feltételek teljesülése esetén tudja az akcióban meghirdetésre került árat vagy kedvezményt biztosítani. Ilyenek lehetnek a 2+1, 3+1, 4+1 akciók esetén a megfelelő darabszám vagy extra hűségpont biztosítása csak regisztráció megléte esetén, vagy a minimális rendelési összeg teljesülése. Kuponos akciók esetében a kuponon szereplő kedvezmény csak teljes árú termékeknél vehető igénybe, más promóciókkal nem összevonható és a kupon akció feltételeinek (határidő, minimális rendelési érték, stb.) teljesülnie kell!
  4. Az ajándékutalványokról:

A fogyasztó által megvásárolt ajándékutalvány (ajándékkártya) 1 alkalommal használható fel.

Az ajándékutalványt (ajándékkártyát) a vásárlástól számított 1 éven belül fel kell használni (le kell vásárolni), az ajándékutalvány (ajándékkártya) a vásárlásától számított egy éven túl nem használható fel.

Egy terméknek a megvásárláshoz 1 ajándékutalvány (ajándékkártya) használható fel.

Kupon és ajándékutalvány (ajándékkártya) együttesen nem használható fel azonos termék vásárláshoz.

Karácsonyi promóciós ajánlatként a 2023.12.10 és 2024.01.10 között rendelt árucikkekre hosszabbított csere lehetőséget biztosít a Szolgáltató. Azaz, az ezen időszakban rendelt árucikkeket -nem használt! - 2024.január 10-ig visszaküldheti és más termékre cserélheti, illetve az árát levásárolhatja. Az akció nem érinti az elállási jogot.

Az akció csak a meghirdetett időtartamra vonatkozik! Az ilyen vásárlások adatvédelmi szempontból semmiben nem térnek el a normál webáruházi vásárlásoktól.


4. A szerződés rögzítése, a megrendelés nyomon követése:

A visszaigazolás elküldésével a megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződés nyelve: magyar. A megrendeléseket (Szerződés) a Szolgáltató iktatja, továbbá adathordozón a megrendelő által hozzáférhető, ellenőrizhető formában a megrendeléstől számított 5 évig rögzíti. A Szolgáltató a Szerződés megőrzésén túlmenően a Szerződést elektronikus úton megküldi a Megrendelő részére is, a megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre. A szerződés a Megrendelő számára fenntartott, jelszóval védett fiókban is elérhető, az őrzési kötelezettséggel megegyező időtartamban.

A környezet védelme iránt elkötelezett Halcatraz Kft. Szolgáltató az elektronikus úton (Üzletszabályzat 1.1. és 1.2. pontja) leadott megrendelések teljesítéseiről kiállított számlát a Megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre elektronikus levélben küldi meg Megrendelő részére.


A megrendelő által a hozzáférés Regisztrált vásárlók folyamatban lévő, és már teljesített rendeléseiket a Megrendelő számára fenntartott, jelszóval védett fiókjában bármikor nyomon követheti. Nem regisztrált Megrendelő a rendelésről a Vevőszolgálaton keresztül kaphat tájékoztatást.
Szolgáltató a GLS és Sprinter futárszolgálattal szállíttat. Amennyiben a megkapott tájékoztatás alapján a termék a futárszolgálatnak átadásra került, a Megrendelő termék kiszállításáról a futárszolgálatoknál is érdeklődhet.


5. Szállítási feltételek (A rendelés kézbesítése, a termék átvétele):

Amennyiben a megrendelés tartalma a megrendelő által megerősítésre került, a kézbesítés az alábbi módon lehetséges:

5.1. Személyes átvétel a 4400 Nyíregyháza, Bujtos utca 46. szám alatti Halcatraz Horgászboltban.

5.2. Kézbesítés a megrendelő által megadott címre.

A csomag kiszállítása futárszolgálat igénybevételével történik. Miután a Szolgáltató a megrendelt csomagot átadta a futárszolgálatnak, a Megrendelőnek küld egy értesítő e-mailt, illetve telefonon megkeresi, mely során tájékoztatást nyújt a csomag várható kézbesítésének napjáról. A Szolgáltató által vállalt kiszállítási határidő a megrendeléstől számított 7 munkanap. A kézbesítés hétköznapokon történik, általában 8.00 és 17.00 óra között.

  • Készlethiány, illetve egyéb kiszállítási akadály esetén a Szolgáltató ettől eltérhet. Az általános kiszállítási időtől való eltérés esetén a Szolgáltató köteles tájékoztatni a Megrendelőt. Amennyiben a Megrendelőnek a módosult kiszállítási határidő miatt a termék megvásárlása nem áll érdekében, a Szerződéstől elállhat.
  • A termék –futárszolgálatnak történő átadását követően- a termék kiszállítására, illetve a Szolgáltató és a Futárszolgálat felelősségére a közöttük fennálló külön megállapodás irányadó azzal, hogy az a Szolgáltató –jelen Szabályzatban megállapított- felelősségét nem módosíthatja.
  • Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat munkatársa felhívja a megrendelőt, mely során tájékoztatást nyújt a megismételt kézbesítés időpontjáról. A futárszolgálat két kísérletet tesz a csomag átadására. Amennyiben többszöri próbálkozásra sem tudja kézbesíteni a csomagot, és a csomag meg nem érkezését a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jelzi a megrendelő, a Szállító a postaköltség felszámításával újra kipostázza a csomagot. Amennyiben a Szolgáltató egy címről több alkalommal is visszakapja a csomagot, a megrendelést törli, és a továbbiakban csak előre fizetés esetén küldi ki a megrendelt árut.
  • A leszállításra került termékekről a Szolgáltató részletes számlát küld a Megrendelőnek elektronikus formában környezetvédelmi okokból. A számlát kérjük nyomtassa ki, ha szükségesnek tartja, de PDF formátumban is tárolhatja! A megrendelő eltérő nyilatkozata hiányában- a Vevő címe megegyezik a szállítási címmel.

6. Minimális rendelési tétel:

  • A minimális rendelési tétel: 3000,-Ft. A megrendelésnek felső határa nincs.

7. A megrendeléssel kapcsolatos problémák, panaszok:

7.1.Ha a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen probléma lép fel (pl. készlet nyilvántartási hibák), Vevőszolgálat felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben, és tájékoztatja a problémáról és a lehetséges megoldásokról.

Amennyiben a vásárlása során bármilyen panasza merül fel, úgy reklamációját kérjük jelezze a Halcatraz Kft. telephelyén: 4400 Nyíregyháza, Bujtos u 46.; e-mailben az reklamacio@halcatraz.hu címen, vagy telefonon a +36 20 43 43 811 számon.

Amennyiben Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő vásárló/Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő vásárló/Megrendelő, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat, az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.

A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg.

Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület a Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Elérhetőségei:​

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745

Fax száma: (52) 500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu


A békéltető testületek illetékességi területe:

  Békéltető testület neveBékéltető testület székhelyeIlletékességi terület 
 Budapesti Békéltető Testólet Budapest Budapest 
  Baranya Vármegyei Békéltető TestületPécs Baranya vármegye, 
Somogy vármegye, 
Tolna vármegye 
 Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Miskolc Borsod-Abaúj- Zemplén vármegye, 
Heves vármegye, 
Nógrád vármegye 
 Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Szeged Békés vármegye, 
Bács-Kiskun vármegye, 
Csongrád-Csanád vármegye 
 Fejér Vármegyei Békéltető Testület Székesfehérvár Fejér vármegye, 
Komárom-Esztergom vármegye
Veszprém vármegye 
 Győr-Moson- Sopron Vármegyei Békéltető Testület Győr Győr-Moson- Sopron vármegye, 
Vas vármegye, 
Zala vármegye 
 Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Debrecen  Jász-Nagykun- Szolnok vármegye, 
Hajdú-Bihar vármegye, 
Szabolcs-Szatmár- Bereg vármegye
 Pest Vármegyei Békéltető Testület Budapest Pest vármegye 

A békéltető testületek elérhetősége:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Elnök: Dr. Gőbölös Réka
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 
Levelezési cím: 3501 Miskolc  Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-090 
Elnök: Dr. Tulipán Péter 
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest  Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla 
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu 

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 
Telefonszáma: (1) 792-7881
Fax száma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu 


A békéltető testületek hatásköre, feladata, eljárása:

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek a következőket kell tartalmaznia:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet a szerződés teljesítésének helyére kívánja alapítani, akkor a fogyasztónak a teljesítés helyére vonatkozó nyilatkozatát,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését.
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult,
  • keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a Békéltető Testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása.

A Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

7.2 Amennyiben a vállalkozással nem tudja rendezni a vitát, úgy a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró alábbi kormányhivatalhoz fordulhat. Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály Címe: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10. 4400 Nyíregyháza, Pf.77. Telefon: 42-504-398; e-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu

7.3.Elképzelhető, hogy technikai vagy készletnyilvántartási okból olyan termék jelenik meg a webáruházban, ami a valóságban nincs készleten az adott üzletben vagy másik üzletben található. Az esetleges problémák elkerülése véget a Megrendelőnek érdemes előzetesen telefonon érdeklődni. A rendszerünk naponta kétszer szinkronizálja a weboldal készletnyilvántartását a raktárkészlet nyilvántartó rendszerünkkel, így előfordulhat, hogy a leadás pillanatában még raktáron lévőnek mutatja a terméket, azonban azt már más megrendelte vagy a boltban eladásra került. Ilyen esetekben a vevővel cégünk haladéktalanul felveszi a kapcsolatot.

7.4.A szolgáltató és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr

A Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi ellenőrizhetősége érdekében a Szolgáltató tárolja. Az adatok kezelésére vonatkozó részletes szabályokat az Üzletszabályzat részét képező Adatvédelmi nyilatkozat (I. számú melléklet) tartalmazza.


III. Szerződésszegés, hibás teljesítés

1. Elállási/Felmondási jog

A termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Megrendelő a termék átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Megrendelő jogosult a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Elállási jogát a fogyasztó gyakorolhatja nyilatkozatminta igénybevételével, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.

A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja.

Ha a Megrendelő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton az alábbi címre: 4400 Nyíregyháza, Ószőlő u. 19. 1. em. 2., vagy elektronikus úton az alábbi levelezési címre: info@halcatraz.hu. Az elállási/felmondási nyilatkozat megtételének egyértelműnek kell lennie.

A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Az elállás/felmondás hatályát a Szolgáltató tudomásszerzésétől kell számítani. Elektronikus úton megküldött elállás/felmondás esetén a Szolgáltató tudomásszerzését a megküldés napján vélelmezni kell.

Cégünknél mennyiségi akciók is elérhetők, azaz valamennyi darab teljes árú termék megvásárlása esetén az utolsó-legolcsóbb darab kedvezményesen vagy akár ingyen kerül a vásárlóhoz. Az ilyen akciós csomag ajánlatok esetében, amennyiben csak néhány darabtól szeretne elállni, akkor az akció feltételei már nem teljesülnek, így a pénzügyi rész is változik. Ilyen esetekben kérjük a teljes csomag visszaküldését és az attól való elállást vagy amennyiben mégiscsak néhány darab esetén szeretné gyakorolni az elállási jogát, úgy a pénzügyi rész egyeztetése érdekében az elállási nyilatkozat beérkezését követően felvesszük Önnel a kapcsolatot, elektronikusan vagy telefonon.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti részére az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.

A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte a Szolgáltató részére: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Megrendelő köteles a Szolgáltató számára vagy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének költségét a Megrendelő viseli.

A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Azaz a megrendelő csak olyan mértékben nézheti/próbálhatja meg a terméket, ahogy azt a boltban is meg tudná tenni.

Az elállás, illetve felmondás joga nem áll fenn a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban meghatározott esetekre, így különösen:

a)olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

b)romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

c)olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

d)lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

e)melyek természetüknél fogva nem szolgáltathatók vissza, illetve a csomagolás megbontásával, használatba vétellel már nem lehet újként értékesíteni. Ilyen termékek például:
– a ruházati- és lábbeli ápolószerek, gázpalackok, kozmetikai termékek (pl. naptej), csomagolt italporok, élelmiszerek.
– a személyes biztonságot szolgáló, egyéni védőeszköznek minősülő termékek, mint például karabinerek, beülő hevederek, biztosító eszközök, egyéb magasból való lezuhanás ellen védő egyéni védőeszközök.

f)Átvétel után megsérült termékekre;


Elállás/felmondás minta:

A Megrendelő az elállási/felmondási nyilatkozat megtételét az alábbi minta megfelelő kitöltésével teheti meg.:

Címzett: (Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és - ha van - telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.)……………………………………………..

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)

Szerződéskötés időpontja:……………………………………………….

A fogyasztó(k) neve:……………………………………………………..

A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)…………………….

Kelt:……………………………………


2. Kellékszavatosság

Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,

c) szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. 6:159 (4) bekezdésében meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A Kijavítást vagy kicserélést –a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel- megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyezhetetlen. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a fogyasztónak köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Kellékszavatossági jogok speciális szabályai fogyasztói szerződés keretében eladott az áruk és digitális elemet tartalmazó áru esetében:

Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló – szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

A fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.


3. Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő - választása szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A Megrendelő a termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


4. Jótállás


I. Általános szabályok

A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait – így különösen, de nem kizárólagosan a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési jogait – nem érinti. 

A jótállási kötelezettségek teljesítése és az azzal kapcsolatos költségek a fogyasztási cikk eladóját terhelik.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. 

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. 

Amennyiben a jótállási jegyet a fogyasztó részére nem adják át, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni akkor is, ha a fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, nyugtát vagy számlát bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (pl. blokkal) érvényesíthetőek. 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezésnek a napjával kezdődik, ennek dátumát a jótállási jegyen rögzítették. 

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási igény érvényesíthetőségének határideje a felek között létrejött szerződés teljesítésétől, vagyis a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától vagy az üzembe helyezésének napjával kezdődik és a termék eladási árától függően 2, vagy 3 évig tart. 

 A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

b) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása - a (4) bekezdésben foglalt kivétellel - jogvesztéssel jár.


A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozással közölni. 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó a felelős. 

A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt vagy - távollévők között kötött szerződés esetén - legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

a) a vállalkozás nevét, címét,

b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát,

c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,

d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,

e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá

f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,

g) a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását az (5) bekezdés alapján elektronikus úton átadott jótállási jegy kivételével, valamint

h) a fogyasztási cikk fogyasztó által fizetett vételárát.


A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.

A vállalkozás a vonatkozó rendelet előírásainak megfelelő jótállási jegyet távollévők között kötött szerződés esetén elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. 

A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a vonatkozó rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. 

A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. 

Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.

Vita esetén az (5) bekezdésben meghatározott kötelezettség teljesítését a vállalkozás köteles bizonyítani

A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.

 A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:

a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,

b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá

c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.

Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.

Ha a vonatkozó rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A rendelet vonatkozó előírásai az 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó, a régiószékhelyen működtetett békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet. 


II. Jótállási jogok

A jótállás keretében belül a jótállási igénye alapján a fogyasztó választása szerint: 

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet; 
  • az ellenszolgáltatás (termék ára) arányos leszállítását igényelheti
  • a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ilyenkor a termék vételára visszajár a fogyasztónak. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 


A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint. Kérjük, hogy a jótállási jegyet gondosan őrizze meg! 


Kijavítás, kicserélés szabályai:

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. 

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. 

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. 

A kijavítás során a termékbe kizárólag új alkatrész építhető be. 


Javítási és csere határidők:

a) A vállalkozás törekszik kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás legkésőbb a 15. napon a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. Ha a fent megjelölt jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.

b) Ha a jótállási jegyen rögzített jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -,  valamint ha a fogyasztó a vonatkozó jogszabályok alapján nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik. Kizárólag az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta fogadható el, amely követelmény a jótállási jegy által megkövetelt számlák, nyugták, bizonylatok mindegyike esetén alkalmazandó. Kérjük, hogy a jótállási jegyet gondosan őrizze meg!

c) Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Javítás helyszíne A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.


III. Kivételek:

A jótállási felelősségvállalás - különösen, de nem kizárólag – az alábbi esetkörökre nem terjed ki: szakszerűtlen üzembe helyezés, ha az üzembe helyezést nem a vállalkozás vagy annak megbízottja végezte el, továbbá ha a szakszerűtlen üzembe helyezés nem a használati-kezelési útmutató hibájára vagy hiányára vezethető vissza; nem rendeltetésszerű használat; karbantartási kötelezettség elmulasztása; helytelen tárolás, kezelés, rongálás; amennyiben a hibát elemi kár, természeti csapás okozta.

Kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a jótállási igény érvényesítésének helye: HALCATRAZ Kft. 4400 Nyíregyháza, Bujtos u. 46.



5. Vegyes rendelkezések:

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért (pl.: botspicc kézzel hajlítása, orsó elejtése, stb.) a Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik.

Szolgáltató köteles jelen Üzletszabályzat megismerésének a lehetőségét minden –vele szerződést kötő- személy részére biztosítani. Az Üzletszabályzatban foglaltak –külön, szerződésbe foglalás nélkül is- kötelezően alkalmazandóak a Szolgáltató, és a vele szerződő felek közötti jogviszonyokban.


IV. Vonatkozó jogszabályok

A webáruház működésére, illetve az Üzletszabályzatban nem rendezett kérdésekre vonatkozóan az alábbi jogszabályok tartalmazzák a leglényegesebb szabályokat:

  • 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének szabályairól
  • A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet

Kelt.: Nyíregyháza, 2024. július 08.

A 6. Halcatraz Horgászfesztivál idejére vonatkozó általános szerződési feltételek.

 

A 15%-os akció időtartama 2021.03.05-től 2021.03.07.-ig tart. A listaáron kínált termékek árából 15% kedvezmény kerül levonásra kuponkód segítségével.

A kuponkód más kedvezményekkel nem vonható össze. A kuponkódot kizárólag a regisztrált felhasználók tudják aktiválni.

A kuponkód felhasználása többszöri vásárlásra jogosít. A vásárlás összege után 1% hűségpont kerül jóváírásra, amit egy legközelebbi vásárlás esetén lehet

felhasználni. 1 hűségpont 1 magyar forintnak felel meg.

Az akciós hétvégén vásárolt termékekre díjmentes visszaküldést biztosítunk, a regisztrált felhasználók részére. A csomag visszaküldésének kérését a felhasználó saját profiljából kérheti.

Minimális rendelési érték a kupon érvényesítéséhez 9.999 forint.

Kuponkód: ONLINE15